Розвиток дитини від 1-го року до 1 року і 3 місяців

Розвиток дитини від 1-го року до 1 року і 3 місяців

Розвиток дитини від 1-го року до 1 року і 3 місяців

Про вік …

Вік з 1 року до 1 року 3 місяців — перехідний період у житті малюка. У цей період у дитини триває інтенсивно формуватися центральна нервова система, «дозріває» кора головного мозку. Малюк живе емоціями — слідуючи за ними, його поведінка ситуативно. У нього абсолютно інше світосприйняття, ніж у дорослого — про це докладніше в статті "Розвиток дитини з 1 року до 3 років — що потрібно знати кожній мамі?"

При цьому різко зростає прагнення дитини до самостійності. Ще б пак — адже він САМ вже встав на ноги і навіть навчився ходити. Завдяки небаченої досі свободі дій — крихітка відчув себе незалежним від батьків. І на їхній подив: він починає демонструвати свою впертість, нервозність. Несподівано для Вас він може перетворитися зі спокійного і покірного янголятка в примхливого і некерованого чортеня.

Спокій, тільки спокій — це і є криза першого року життя — Головна подія, що відбувається на стику віку дитинства і раннього віку дитинства. Про те, як подолати кризу першого року життя дитини Ви можете прочитати в статті: "Криза першого року життя дитини — як його подолати?"

Провідні лінії розвитку дитини

Відгукуючись на різні ситуації в навколишньому світі, дитина проявляє цікавість, намагається зорієнтуватися, досліджувати їх. Його цікавить буквально все — і падаюча з даху бурулька, розбиваються на дрібні крижинки, і метушливо цвірінькають у дворі горобчики, трактор, розгрібати сніг, і багато іншого. Малюк входить в новий світ людських відносин, набуває нових якостей, навички та вміння, які залишаться з ним на все його подальше життя — ходьба, мова і мислення.

Провідними лініями розвитку як і раніше є пізнавальне, соціальне, мовленнєвий і моторний розвиток.

У розвитку мови не передбачається великого прогресу: крихітка користується нескладними коротенькими словами, часом лише віддалено нагадують слова дорослих. Яка кількість слів повинен уміти вимовляти дитина? Говорити це немає сенсу, так як абсолютно здорові і нормальні діти — всі говорять по різному, в індивідуальному порядку.

Звичайно ж — розуміє малюк набагато більше більше слів, ніж може вимовляти. Спілкуватися з дитиною краще і плідніше — грунтуючись на емоційній чуттєвої базі — показати іграшку, пограти в «Ладушки», «Поїхали-поїхали», «Хованки». Допоможуть і фольклор для самих маленьких: потішки, пісеньки, вірші.

Головне — пропевать і читати їх слід на пам’ять, дуже емоційно, міняючи вираз обличчя, інтонації голосу і його силу.

Як і раніше найбільшу роль у розумовому розвитку відіграє сенсорний розвиток (дій з предметами). Особливе значення від I року до 1 року 3 місяців набуває розвиток рухів, вдосконалення ходьби дитини.

Щоб дізнатися поради педіатра з приводу забезпечення розвитку навичок ходьби — прочитайте статтю «Ваш малюк пішов? Будьте напоготові! (Поради педіатра)

Рефлекси цікавості!

Ваш малюк все частіше почав нагадувати «Цікаву Варвару»? Вченими доведено, що допитливість дитини в цьому віці виходить з вродженого рефлексу — реакції на новизну, яке було йому самою природою. Так, така природа дитинства — багато в чому поведінка крихти будується на рефлексах і інкстінктах: і він не може вести себе по іншому!

Дуже важливо розуміти і враховувати цю особливість малюка: світ манить дитини своєю невідомістю, тому необхідно прищеплювати маляті поняття обережності.

Але Вам потрібно запам’ятати одне важливе правило і завжди керуватися ним: маляті треба забезпечити максимальні можливості по освоєнню простору, з накопичення сенсорного (чуттєвого) досвіду — за допомогою правильно поставленої розвиваючого середовища. Звичайно ж, при цьому необхідно завжди оберігати і підстраховувати дитини — адже деякі ситуації можуть стати для нього по-справжньому травмонебезпечними. І, зрозуміло, є моменти, коли дійсно необхідно сказати дитині «ні», але тут важливо розуміти — ЯК це потрібно сказати (докладніше — в статті «Перші заборони, Або Як сказати дитині« Ні! » ). І навпаки, щоб дізнатися, як потрібно правильно хвалити дитину за його досягнення — Ви можете дізнатися в статті «Ох вже це слово« Молодець! »Або Як не» зіпсувати »дитину похвалою?»

Ваш малюк і соціум

Соціалізація малюка, тобто, входження у світ людей, йде повним ходом. А входячи в суспільство, дитина починає поступово розуміти себе, своє власне «Я», відчувати своє місце в соціальному оточенні рідних і близьких.

Настав час, коли малюк починає відчувати себе більш самостійним і відкриває в собі «діяча». І тому його важко всидіти на місці, йому неодмінно потрібно все помацати, відчути, і неодмінно побачити реакцію дорослого на його дії. Спілкування з мамою і «ділові» контакти з нею в іграх з іграшками — це необхідні умови психічного і фізичного розвитку малятка.

Неважко помітити, що дитина особливо прив’язується і виділяє того дорослого, який найбільш часто і цікаво грає з ним. З прикладами розвиваючих ігор з дитиною віку 1 рік — 1 рік і 3 місяці — можете ознайомитися в статті «Розвиваючі ігри з дитиною віку 1 м-1 м 3 міс.».

Предметна діяльність малюка — гра

У перші три місяці другого року життя у дитини спостерігається наростання рухових умінь. Він у всьому наслідує дорослому, поступово опановуючи все новими і новими діями з предметами.

Джерелом розвитку дитини є гри з розвиваючими іграшками: кульками, кубиками, пірамідками, матершкамі, іграшками-вкладишами, іграшками з сюрпризом, ігровими логічними центрами.

Такі іграшки розвивають його наочно-дієвий характер мислення. Причому аналіз і синтез, порівняння та перші узагальнення у свідомості Вашої дитини відбуваються поки тільки в практичній дії: наприклад, з’єднуючи і роз’єднуючи кільця пірамідки, катаючи кульки, вкладаючи кольорові ковпачки, вкладиші, матрьошки.

Ваша дитина все розбирає на частини, ламає, рве книги і папір? Тут немає причин для занепокоєння — це не хуліганство, насправді така поведінка говорить про те, що малюк ставить свої досліди — так він на практиці пізнає їх властивості.

Саме тому крихітці необхідні іграшки, що складаються з різних частин. Розбираючи і збираючи їх — дитина удосконалює і підтверджує раз від разу в своїй пам’яті ці нові знання. Прекрасний дидактичний приклад таких іграшок — іграшки вкладиші (докладніше — «Розвиваючі іграшки — вкладиші» ).

Кроха поступово вибудовує у своїй свідомості «внутрішні» зв’язку між предметами, об’єднуючи їх за будь-якими ознаками. З кожним днем ​​він розвиває свій сенсомоторний інтелект, або як його ще називають — інтелект на кінчиках пальців. Абстрактне мислення йому ще недоступно, крихітка реагує лише на те, що знаходиться в його долоньках і перед його очима, або, те, що він безпосередньо бачить у Ваших руках.

Як і раніше дитина проявляє великий інтерес до предметів, які знаходяться в руках у Вас, і які Ви обговорюєте в його присутності. Але вже зараз він жваво цікавиться й іншими іграшками. Звукові та музичні іграшки особливо улюблені малюками початку 2-го року: це і дзвіночки, і брязкальця, і барабан, металофон, бубон.

Дитина швидко починає впізнавати їх тембр. Він не тільки знаходить їх на прохання дорослих, але й самостійно «музицирует».

Дитя другого року життя все так само вимагає за собою «око та око», тому це дуже важкий рік у житті батьків. Багато предметів володіють прихованими, а часом і небезпечними властивостями, про які дитя не поки нічого не здогадується. Але, як же малюк зможе дізнатися, що таке гостре — тупе, холодне — гаряче, колюче — гладке, якщо не поторкає це?

Про розвиваючому відео, методиках та ін ..

А ось «Розвивальне» відео купувати і давати дивитися маленькій дитині дивитися взагалі не рекомендується — про це в статті «Розвивальне дитяче відео — зворотна сторона медалі». Так само потрібно обмежувати дитину від телевізора, мультфільмів.

Секрети виховання

Це хвилююче слово «Криза». Як уникнути кризи першого року дитини?

Рубіж першого року життя — це важливий етап у становленні особистості реенка: він починає усвідомлювати себе самостійною людиною. І ось уже він зі скандалом намагається відстоювати власні гастрономічні уподобання, ніяк не хоче лягати в ліжко, якщо пора спати, чим ставить батьків у глухий кут. Як поводитися з малюком, щоб уникнути неприємностей першого в його житті кризи? Про це читайте в статті "Криза першого року — як його подолати? "

Виховання любов’ю.

Виховувати дитину любов’ю — Це означає, на його ж «мовою» доводити, що він любимо, що він у безпеці: впевненість у маминої любові для малюка — це джерело життєвих сил, що допомагає йому правильно розвиватися, не боячись життя. На підставі материнської любові вже в подознаніе закладається його власна самооцінка, впевненість у собі і захищеність.

Як правильно сказати дитині «ні»

Детальніше про це Ви можете прочитати в статті «Перші заборони для дитини 5-12 місяців. Як сказати дитині «не можна»? »

А що робити, щоб заборон було менше — читайте тут.

Як правильно похвалити дитину

А Ви знаєте, що похвала, сказана не в придатною для цього педагогічної ситуації може спричинити за собою неприємні наслідки?

Коли починати привчання до горщика?

Сподобалася стаття? Поділися нею з друзями!