Конспект ігри-заняття по сенсорному вихованню дітей раннього …

Конспект ігри-заняття по сенсорному вихованню дітей раннього ...

Конспект ігри-заняття по сенсорному вихованню дітей раннього віку з використанням засобів народної педагогіки

Конспект ігри-заняття по сенсорному вихованню дітей раннього віку з використанням засобів народної педагогіки «Курочка і курчатка»

Програмне зміст:

— розвивати пізнавальну та рухову активність, сприяти формуванню позитивних емоцій, доброзичливих взаємин;

— вчити дітей сприймати невеликі за обсягом пісеньки, потішки, заклички, загадки; емоційно відгукуватися на ці твори;

— продовжувати вчити дітей рухатися відповідно тексту та музики;

— вчити будувати парканчик, порівнюючи і групуючи предмети за кольором, закріплювати знання червоного і зеленого кольору;

— закріплювати уявлення про воду: ллється, капає, плавають іграшки.

Матеріали, обладнання, атрибути:

У вихователя шапочка курки, у дітей жовті перелінкі, 2 будиночка (червоного і зеленого кольору); іграшки: кішка з червоним бантиком, собачка із зеленим бантиком, заводна рибка; цеглинки: по 2 червоних і 2 зелених на кожну дитину; пластмасові кульки червоного і зеленого кольору, сачки для акваріума, таз з водою, серветки, на стіні хмара і сонечко за нею (на волосіні).

Хід заняття:

У групі оформлена центральна стіна: 2 будиночки червоного і зеленого кольору, за ними знаходяться кішка і собачка з бантиками відповідного будиночка кольору, хмара, що закриває сонце, парканчик з цеглинок (зразок).

Я — мама курочка, а ви мої курчатка. Як пищать маленькі курчатка?

Діти:

Пі-пі-пі.

Вихователь:

Хлоп’ята — курчатка, а до нас сьогодні гості прийшли. Вони хочуть подивитися як ми будемо грати. Давайте з ними привітаємось.

Вихователь підводить дітей до центральній стіні і розглядає з дітьми будиночки, якого кольору ці красиві теремочке? Хто в них живе?

Вихователь:

Терем-теремок, хто в теремі живе? Хто в расписном живе? (Підходять до червоного будиночка).

Вихователь:

М’які лапки, а в лапках цап-царапки. Хто це? (Кішка) Правильно. Ось вона (показується через будиночка, нявкає, діти її гладять).

Вихователь звертає увагу на те, що кішка живе в червоному будиночку і бантик у неї такий же.

Вихователь:

А в цьому будиночку цікаво хто живе? (С гавкотом показується собачка). Діти, хто це? (Собачка). Собачка живе в зеленому будиночку і бантик у неї такий же. Подивіться, який гарний парканчик у цього будиночка.

Він зроблений з цеглинок.

Вихователь показує одну деталь (цеглинка), звертає увагу, що цеглинки чергуються: червоний, зелений, червоний, зелений; один, другий, один, другий. Давайте зробимо кішці такий же парканчик. Я буду робити, а ви подивіться.

Показує: Щоб парканчик вийшов такий же високий, ми будемо ставити цеглинка на маленьку грань. Спочатку поставимо червоний цеглинка, біля нього зелений, потім знову червоний і знову зелений. Один, другий, один, другий. Гарний парканчик вийшов? Кішка радіє. А ви, хлопці-курчатками, хочете такі ж парканчики зробити?

Ви курчатками сміливі, вмілі, підходьте, починайте, а кішка з собачкою будуть дивитися які ви молодці.

Діти будують парканчики, вихователь підказує, поправляє, звертає увагу на колір. Після закінчення роботи вихователь пропонує пограти з кішкою і собачкою в хованки. (Діти, тримаючись за краї столу, присідають і ховаються за свої парканчики, радіють).

Вихователь:

А мої курчатка, славні хлопці! Потрудилися, а тепер підемо пограємо.

Гра з рухами під пісню «Вийшла курочка гуляти»

Вихователь:

Хлоп’ята-курчатками, а у нас у дворі є ставочок, у якому живе рибка.

Ходімо, подивимося разом, одним до прудику не можна ходити. Ой, ко-ко-ко, що сталося? Напевно, кішка з собачкою грали, пустували, і кульки упустили у ставок. Рибці навіть плавати ніде. Візьмемо сачки і будемо виловлювати, і розкладати: червоні кульки — кішечці в червоне відерце, зелені — собачці в зелене відерце. (Під час роботи вихователь нагадує дітям, щоб вони були обережні). Всі кульки виловили, тепер наш ставочок чистий.

Молодці, мої курчатка, сміливі, вмілі.

Віддають червоне відерця з кульками кішечці, а зелене — собачці.

Потрудилися, допомогли собачці і кішечці, давайте пограємо з водичкою.

Опустимо ручки у воду і піднімемо, подивимося, як водичка капає. Під музику діти грають з водою.

Вихователь:

Ось водичка капає: кап-кап-кап. А я вам покажу як водичка з кухля ллється. Пограли?

Давайте витру ручки.

Ой, лади, лади, лади не боїмося ми води.

Сухо витирається, один одному посміхаємося.

(Можна повторити 2 рази).

Ось і рибка припливла. Подивіться, як вона плаває і пустує в чистій воді (показ заводний іграшки).

Вихователь збирає дітей в центрі залу біля стіни:

Де курчатками? Ко-ко-ко, повертайтеся з вулиці!

Хіба можна, ко-ко-ко, турбувати курку.

Ідіть всі до мене.

Курчатками, подивіться, яка хмаринка. Вона закрила наше сонечко, а без сонечка сумно. Давайте його покличемо:

Вийди сонечко, вийди червоне,

Досить спати тобі в м’якому хмарі.

Вихователь каже, потім просить допомогти дітей.

Сонечко «виходить» через хмаринки. Діти радіють.

А поки ми з вами танцювали, кішечка з собачкою частування для вас приготували, знають, що ми любимо. А мені і годувати вас вже пора. Ходімо їсти.

Прощаються і йдуть.

Сподобалася стаття? Поділися нею з друзями!