Дидактичні ігри з сенсорики для дітей 2-3 років

Дидактичні ігри з сенсорики для дітей 2-3 років

Дидактичні ігри з сенсорики для дітей 2-3 років

Щоб дитинство наших дітей було щасливим, основне, головне місце в їхньому житті повинна займати гра. У дитячому віці у дитини є потреба в грі. І її потрібно задовольнити не тому, що справі — час, потісі — годину, а тому, що граючи, дитина вчиться і пізнає життя. Ранній вік — найсприятливіший час для сенсорного виховання, яке забезпечує повноцінне сприйняття навколишнього світу, що сприяє розумовому, фізичному, естетичному розвитку дітей. Кращий спосіб розвивати і закріплювати сенсорні навички у дитини — перетворювати будь-які заняття і обов’язки в гру, т. К. Предметна гра є провідним видом діяльності і основою становлення дитини до 3 років.

Отже, головне в цьому віці — збагачення чуттєвого досвіду, необхідного для повноцінного сприйняття навколишнього світу, і в першу чергу — поповнення уявлень про властивості предметів: їх кольорі, формі, величині навколишніх предметів, положення в просторі і т.п.

Ми хочемо поділитися своїм досвідом роботи з виготовлення посібників для ігор по сенсорному розвитку для малюків 2-3 років, в які ми граємо в дитячому садку і в які радимо грати вдома.

Навчально-методичний посібник адресовано вихователям дитячих садків, педагогам додаткової освіти, а також батькам малюків.

У даному альбомі ми демонструємо посібники з нестандартних матеріалів для ігрової діяльності дітей, спрямованої на освоєння ними сенсорних еталонів. Застосування в практиці роботи вихователя сучасних матеріалів, що відповідають естетичним, гігієнічним та педагогічним вимогам, дуже виправдано.

Сьогодні в асортименті магазинів представлена ​​велика кількість всіляких розвиваючих ігор. Але коли справа доходить до покупки ігри для дітей раннього віку, ми часто стикаємося з кількома проблемами. По-перше, основна маса ігор орієнтована на дітей постарше.

По-друге, не завжди можна знайти гру тієї спрямованості, який хотілося б. По-третє, ціни на такі іграшки часто доступні не всім. А адже однієї гри для малюків мало, їм потрібно розвиватися в різних напрямках. Але цілком можна і самим зробити серію простих розвиваючих ігор, витративши на це зовсім небагато часу і коштів.

Наші посібника можна зробити самим будинку, адже раніше в багатьох сім’ях існувала чудова традиція — робити іграшки своїми руками з непотрібних речей. Звичайно, в минулі часи це відбувалося, швидше, через дефіцит та інших об’єктивних чинників. Зараз сімейні вироби — рідкість, а якщо дозволити малюку взяти посильну участь у їх виготовленні, то ігри принесуть подвійну користь і грати в них буде ще цікавіше.

В альбомі представлені ігри: «Знайди такий же», «Вгадай звук», ігри з прищіпками, ігри з мозаїкою, ігри з сухим басейном.

Дидактичний посібник «Квіткова галявина»

Для розвитку у дітей уяви, формування зорово-моторної координації на основі дії з предметами було виготовлено дидактичний посібник «Квіткова галявина». Воно привертає увагу яскравістю, цікавим змістом.

Опис посібники: Посібник складається з дошки з наклеєними квітами з самоклеящейся плівки, в центрі квітки Проточити отвір, в який приклеєні горлечка від пляшок різного розміру. На горлечка загвинчені пробки.

Приклади дидактичних ігор, завдань з використанням посібника «Квіткова галявина».

«Загорни найбільшу серединку у квітки. Найменшу «

«Загорни у квітки червону серединку. Білу «

Дидактичний посібник «Пальчиковий сухий басейн»

Сухий басейн — використовується для одночасного активного впливу на різні точки кистей, пальців, долонь; сенсомоторное розвиток, формування основних сенсорних еталонів: форма, величина, матеріал, вага, звук; виховання посидючості та терплячості в роботі; зняття емоційної напруги. Зробити його дуже просто: капсули від кіндер-сюрпризу наповнюємо різними наповнювачами, обклеюємо термоплівкою для крашанок, складаємо їх у невеликий глибокий пластиковий контейнер, на дно заховати іграшки від кіндер-сюрпризу.

Попросіть малюка шукати в "сухому басейні" різні дрібні предмети або іграшки. Занурюючись якомога глибше в наповнювач, ручки дитини масажуються, пальці стають більш чутливими, їх руху — координованими.

Даний посібник можна використовувати на музичних заняттях.

Дидактична гра «Намисто з солоного тіста»

Цілі:

  • зміцнення і розвиток дрібної моторики, зорово-моторної координації;
  • формування вміння поєднувати за кольором;
  • розвиток концентрації уваги; розвиток посидючості, акуратності, дитячої творчості, почуття прекрасного у своїй роботі і роботі інших дітей;
  • навчання прийомам роботи за зразком та створення власного виробу.
  • Цей посібник може зробити сам малюк, з невеликою допомогою дорослого. Ліплення з тіста дуже допомагає розвинути моторику дитини. Адже малюк може змінювати форму предмета з кулястої форми в квадратну, або трикутну.

    А, взявши в руки шматочок тіста, він може відчути його вагу, тяжкість і в’язкість.

    Опис приготування посібники:

    Приготувати солоне тісто (змішати 1стакан солі «Екстра», 1 склянка борошна, 0,5 склянки холодної води, залишити на 2-3 години в холодильнику), зліпити кульки, зробити в них отвори за допомогою трубочки для коктейлю, залишити до повного висихання. Намиста готові!

    Дидактичний посібник «Розклади яєчка в свої будиночки»

    Цілі:

    • формувати вміння розрізняти і правильно називати 4-е основні кольори;
    • вчити поєднувати яєчко з осередком, виробляти соотносящие дії (орієнтир за кольором); діяти цілеспрямовано, послідовно: зліва направо, не пропускаючи осередків; розвивати дрібну моторику пальців рук.

    Опис посібники:

    Основними кольорами зафарбовуємо осередку контейнера для яєць, покриваємо лаком. Капсули від кіндер-сюрпризу обв’язуємо відповідним кольором.

    Виходить яскраве і красиве посібник.

    Діти повинні розкласти яєчка в будиночки, відповідно до їх кольором.

    По можливості назвати колір яєчок і колір будиночків.

    Дидактичний посібник «Розклади олівці по стаканчиках».

    Цілі:

    • формувати вміння розрізняти кольори;
    • вчити поєднувати олівець зі стаканчиком; діяти цілеспрямовано, послідовно: зліва направо; розвивати дрібну моторику пальців рук.

    Опис посібники:

    Із стельових плит вирізаємо прямокутники і фігурки олівчиком. Прямокутники обклеюємо до середини квадратами з самоклеящейся плівки різних кольорів. Олівці обклеюємо відповідними кольорами.

    Швидко, красиво, економічно!

    Сподобалася стаття? Поділися нею з друзями!